viernes, 25 de septiembre de 2009

Inici

Hola a tots!

Em dic Lluís, soc llicenciat en Matemàtiques i soc professor d'una escola de Bellvitge, un barri de l'Hospitalet de Llobregat. Faig de tutor a primer de batxillerat i dono les matemàtiques al mateix cicle.

He estat molts anys monitor durant l'estiu a un casal amb nens i joves al barri del Raval de Barcelona i actualment visc al barri de Sant Roc de Badalona, on colaboro amb l'Ateneu del barri. Porto molts anys en contacte amb immigrants i és un aspecte que m'ha enriquit molt personalment.

L'assignatura espero que em proporcioni contacte amb altres experiències i amb altres opinions respecte la interculturalitat. Espero augmentar la meva visió respecte les coses i aportar la meva al grup-classe. A nivell teòric no tinc moltes expectatives creades. Simplement poder reforçar els meus criteris respecte temes com la immigració i l'intercanvi cultural.

L'educació per la interculturalitat és sempre un aspecte que m'ha agradat però que amb la meva experiència com a tutor no és un aspecte senzill segons amb quins col·lectius es treballi. De recursos hi ha força però no exemplars. Sempre s'han d'adaptar als alumnes que tens davant. Nosaltres a l'escola amb els alumnes de primer de batxillerat tractem aquest tema durant el segon trimestre en les tutories i les sortides culturals. És molt interessant i penso que l'assignatura em pot ajudar a reforçar i complementar aquest treball.

1 comentario:

  1. Hola Lluís!

    Sóc la Isabel del teu grup de debat. M'interessa això que dius en relació al material que existeix per a treballar el tema de la interculturalitat: n'hi ha molt però no exemplar.

    Crec que en aquest aspecte el món del cinema ha fet molt de camí. Coneixes una pel·lícula que es diu "This is England"? N'hi ha moltes però aquesta és molt adient per a treballar el tema de la violència i el racisme en l'adolescència.

    I seguint amb el món de les imatges, que et sembla els dos curts que hi ha penjats al blog de l'assignatura. Crec que són molt interessants!!

    Per cert! He llegit que ets professor d'un institut de Bellvitge. Jo estic a un projecte de cinema a l'escola i hi ha una professora de Bellvitge. Et sóna que s'estigui fent un projecte de cinema al teu institut?

    Salut!

    ResponderEliminar