viernes, 16 de octubre de 2009

2. Debat

Considero que el debat i la reflexió duta a terme a partir de la situació educativa d'en Joel i la Berta ha plantejat molts interrogants a tots nosaltres. M’he sentit força identificat en aquesta situació educativa i he plantejat les meves respostes com si en la meva escola es produís aquesta situació. Sovint m’he preguntat: si jo fos en Joel, com haguessin respós els meus alumnes? Com hagués plantejat l’activitat? Com hauria portat el debat amb l’altre cotutor? I, si jo fos la Berta, què hagués proposat com activitat alternativa? Com hagués respòs davant l’actuació intransigent de l’altre cotutor?

Penso que ha estat un debat enriquidor per mi ja que aquestes situacions sorgeixen en la vida diària d’un centre educatiu. I s’han de prendre decisions seguint el tarannà educatiu propi i atenent, al mateix temps, a l’ideari del centre educatiu. A més, el fet que la situació fos força oberta ha fet que hi hagi molta riquesa de decisions durant el debat, des de la més defensora de l’activitat proposada per en Joel fins a la totalment oposada a aquesta. S’ha generat un alt nivell de debat i de respostes als missatges dels companys de classe, cosa que demostra, primer, un alt nivell d’implicació en l’assignatura per part de tots, i, segon, que el debat generava controvèrsia entre els alumnes.

En quan a les dificultats que m’ha plantejat van relacionades amb l’enllaç amb la teoria ja que he tingut la tendència a interpretar-ho com a docent dins d’una institució escolar i no mirar-m’ho des de l’exterior com a estudiant de psicologia. Lògicament pren molta força el fet que, com a professional, estigui molt a prop de la situació educativa plantejada.

Crec que, de moment, es important que aprofundim en aspectes teòrics aplicats a situacions. Penso que caldria treballar més sobre materials i propostes educatives ja existents, és a dir, endinsar-se en materials que ja es duen a terme (algunes pàgines web ja han sortit al debat). A vegades als docents ens falta capacitat per poder, no tant cercar materials, que hi ha molts, sinó que aquests siguin útils i exemplar (com comenta la Isabel en la resposta al meu primer missatge al bloc).

No hay comentarios:

Publicar un comentario